MIJN WERKPLANNING

Privacy statement

Over dit statement

De website (Mijn Werkplanning) wordt aan jou beschikbaar gesteld door Randstad Groep Nederland b.v., mede namens haar dochtermaatschappijen, waaronder Randstad Uitzendbureau bv, Randstad Transport bv en Tempo-Team Uitzenden bv. Randstad Groep Nederland bv is statutair gevestigd te Amsterdam en houdt kantoor te Diemen aan de Diemermere 25. Randstad Nederland bv is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 62117858. Gemakshalve hebben wij het in deze voorwaarden verder over 'wij'.

Wij hechten veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens die aan ons zijn toevertrouwd. De persoonsgegevens worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensverwerking.

Als jij een geautoriseerde gebruiker van Mijn Werkplanning bent, betekent dit dat jouw werkgever/opdrachtgever ons (de dochtermaatschappij met wie jouw werkgever/opdrachtgever een overeenkomst heeft gesloten) heeft gevraagd de personeelsplanning geheel of gedeeltelijk te verzorgen. Hiervoor gebruiken wij Mijn Werkplanning.

Over de portal

Wij verwerken jouw persoonsgegevens namens de werkgever/opdrachtgever waarvoor jij werkzaam bent. We verwerken die gegevens omdat jouw werkgever/opdrachtgever ons heeft gevraagd de personeelsplanning geheel of gedeeltelijk te verzorgen.

Je kunt contact opnemen met onze functionaris voor gegevensbescherming via privacy@randstadgroep.nl.

Dit privacy statement heeft specifiek betrekking op het gebruik van Mijn Werkplanning en is niet van toepassing op enige andere informatie die door ons voor andere doeleinden wordt verwerkt. Indien je een Randstad of Tempo-Team account hebt en/of je als kandidaat bij Randstad of Tempo-Team bent geregistreerd, is een afzonderlijke privacyverklaring van toepassing. Op de verwerking van jouw persoonsgegevens via Mijn Werkplanning, is uitsluitend dit privacy statement van toepassing.

We verzamelen jouw gegevens om je toegang te verschaffen tot Mijn Werkplanning, om je beschikbaarheid voor werkzaamheden bij jouw werkgever(s) of opdrachtgever(s) in te zien en op te geven, je rooster in te zien en de diensten waarvoor je bent opgeroepen te bevestigen, accepteren, of - indien mogelijk - te weigeren. Daarnaast kan je in Mijn Werkplanning je gegevens en door ons verstuurde berichten en notificaties inzien en kunnen we eventueel contact met je opnemen indien je dit zelf bij het geven van feedback hebt gevraagd en daarvoor jouw e-mailadres hebt opgegeven.

Jouw werkgever/opdrachtgever is verantwoordelijk (de zogenaamde "verwerkingsverantwoordelijke") voor alle persoonsgegevens met betrekking tot jouw diensten en beschikbaarheid. Wij zullen zal deze gegevens uitsluitend verwerken op instructie van jouw werkgever/opdrachtgever, ten behoeve van de personeelsplanning en jouw account Mijn Werkplanning, op jouw verzoek of op grond van de wet. Wij zullen optreden als een zogenaamde "verwerker" met betrekking tot deze persoonsgegevens) en zullen deze niet voor eigen doeleinden gebruiken (anders dan het opvolgen van feedback op jouw verzoek).

Welke gegevens verzamelen wij van jou?

Wij verzamelen de volgende informatie via Mijn werkplanning:

  • Voor/achternaam
  • Functienaam/rol
  • Geslacht
  • Persoonlijk e-mailadres
  • Telefoonnummer (optioneel)
  • Kantoor/werklocatie
  • Beschikbaarheid
  • Geplande diensten (/werkshiften)
  • Loggegevens van het gebruik van de portal
  • Informatie over je device, type browser en besturingssysteem

Deze gegevens worden verwerkt op basis van het gerechtvaardigde belang van jouw werkgever/opdrachtgever om het werk te plannen en te organiseren en/of op basis van een andere rechtsgrond waarover jij door jouw werkgever/opdrachtgever bent geïnformeerd.

Hoe worden mijn gegevens gebruikt?

We hebben verschillende beveiligingsmaatregelen getroffen om de informatie die wij over je verwerken namens jouw werkgever/opdrachtgever te beschermen. We gebruiken bijvoorbeeld toegangscontroles, codering, firewalls, software voor inbraakdetectie en handmatige beveiligingsprocedures om de accuraatheid en veiligheid van de gegevens in ons bezit te beschermen. Het internet is echter niet 100% veilig en daarom kunnen we niet beloven dat de overdracht van gegevens via internet altijd veilig zal zijn. We raden je daarom aan voorzichtig te zijn bij het gebruik van (onbeveiligd) internet.

De toegang tot de website/portal zal worden beperkt op basis van een gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikersnamen en wachtwoorden worden gehasht in onze database. De gebruikers krijgen uitsluitend toegang tot hun eigen diensten, beschikbaarheid etc.

Hoe lang worden jouw gegevens bewaard?

Jouw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk en in overeenstemming met de termijnen die door jouw werkgever/opdrachtgever zijn vastgesteld (5 jaar).

Wat zijn mijn rechten?

Je kunt jouw werkgever/opdrachtgever elk moment vragen om:

  • De informatie die we over je hebben te controleren;
  • Deze informatie te corrigeren als deze feitelijk verkeerd is;
  • Jouw persoonsgegevens te wissen of de verwerking te beperken van persoonsgegevens die betrekking hebben op jou;
  • Bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens;
  • De persoonsgegevens die je ons hebt verstrekt te ontvangen in een gestructureerd, gebruikelijk en in een machine leesbaar formaat.

Het verzoek kun je indienen bij jouw contactpersoon bij je werkgever/opdrachtgever. Hier kun je ook terecht in geval van vragen of klachten. Je behoudt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit persoonsgegevens.

Deze versie is opgesteld in maart 2023.